Marzec upłynął w naszej szkole pod hasłem miniprojektu „Dni Myślenia Krytycznego”. Na zajęciach edukacyjnych nasi uczniowie poszerzali swoją wiedzę i doskonalili umiejętności oraz kształtowali postawy, wykorzystując zaproponowane przez nauczycieli rutyny i narzędzia myślenia krytycznego.
Rutyny MK, szczególnie Kolor – Symbol – Obraz oraz Widzę – Myślę – Zastanawiam się przybliżyły naszym uczniom twórczość Patrona Szkoły, Czesława Niemena. Ponadto nasi uczniowie, i młodsi, i starsi, wykorzystali rutyny MK do omówienia zagadnień związanych z pierwszym dniem wiosny. Szczególną popularnością cieszyły się rutyny: Kolor – Symbol – Obraz oraz Double – Bubble/podobieństwa i różnice; przydały się do zgłębiania tajemnic Pani Wiosny.
Na zakończenie miniprojektu nasi uczniowie uczcili Międzynarodowy Dzień Wody. Dyskutowali nad znaczeniem wody w życiu człowieka, zastanawiali się nad symboliką wody i ukazali ją w sposób plastyczny, stosowali rutyny MK w rozwiązywaniu problemów.
W ramach miniprojektu odbyła się także lekcja otwarta języka polskiego w klasie 5B, podczas której uczniowie – do analizy bajki I.Krasickiego – angażując się w tok zajęć, zastosowali rutyny MK: Początek – Środek – Koniec i Double – Bubble oraz Gałąź Logiczną jako narzędzie MK.
Miniprojekt powstał z inicjatywy nauczycieli, którzy współpracują w zespole wdrożeniowym MK i w swojej pracy z uczniami starają się ich aktywizować, pobudzić do myślenia, kreatywności, komunikowania i współpracy poprzez stosowanie rutyn MK. W realizację projektu włączyli się również chętni zainteresowani nauczyciele. Wszystkim serdecznie dziękujemy za to, że – po prostu – byliśmy razem.