Dni projektowe
Kalendarz dni projektowych w roku szkolnym 2019/2020
Lp. | Nazwa | Termin |
Projekty o charakterze ekologicznym | ||
1 | ZIELONY – DZIEŃ NATURY | 26.09. – czwartek |
2 | ŻÓŁTY – DZIEŃ SŁOŃCA | 27.11. – środa |
3 | NIEBIESKI – DZIEŃ WODY | 17.01. – piątek |
4 | HAPPENING – DZIEŃ ZIEMI BRĄZOWY | 20.03. – piątek |
Projekty pozostałe | ||
5 | BIAŁY – DZIEŃ ŚWIĄTECZNY | 20.12. – piątek |
6 | DZIEŃ PATRONA | 15.05. – piątek |
7 | POMARAŃCZOWY – DZIEŃ ZDROWIA | 1.06. – poniedziałek |
Harmonogram pracy w dniu projektowym:
8.00 – 9.30 – zajęcia
9.30 – 9.45 – przerwa śniadaniowa
9.45 – 11.30 – zajęcia
11.30 – obiad
DZIEŃ NATURY – 26 września 2019 r.
„Śmieci mniej – Ziemi lżej”
Cele, które nam przyświecają:
- zachęcanie do refleksji nad obecną, złą sytuacją ekologiczną,
- wdrażanie do dbania o czystość Ziemi,
- propagowanie zdrowego stylu życia,
- doskonalenie umiejętności współpracy w działaniach na rzecz ochrony przyrody.
Harmonogram:
8.00 – 9.30 – praca metodą projektu
Uczniowie pracują w kilkuosobowych zespołach:
zespół przyrodników – wykonanie metaplanu „Co zrobić, żeby śmieci było mniej?”
zespół redaktorów – opracowanie Szkolnego Kodeksu Ekologicznego;
zespół językowy – wykonanie plakatów w języku angielskim „Turn the planet green”;
zespół sportowców – przeprowadzenie rozgrywek sportowych;
zespół fotoreporterów – wykonanie zdjęć z dnia projektowego, przeprowadzenie sondy ulicznej;
zespół wolontariatu – sadzenie żonkili na rzecz Lubińskiego Hospicjum.
9.30 – 9.45 – przerwa śniadaniowa – czas na jabłko!
9.45 – 11.30 – zajęcia z wychowawcą:
patio szkolne – wspólne zdjęcie – utworzenie zielonego hasła „BE GREEN”;
klasy I – III – przemarsz wokół szkoły, wykrzykiwanie haseł: „Wrzucaj śmieci do śmietnika – odpowiedniego pojemnika”, „Kto odpady segreguje ten na medal sługuje”;
udział klas IV – VIII w akcji „Sprzątanie świata”:
Koordynatorzy projektu: Danuta Łajewska i Katarzyna Woźnica.
Więcej o nas:
http://www.lubin.pl/zielone-zajecia-w-lubinskiej-szkole/
DZIEŃ ŻÓŁTY – ALARM, SŁOŃCE – 27 listopada 2019 r.
„Jak człowiek może uratować zagrożone gatunki? Pomoc nie musi kosztować!”.
Cele, które nam przyświecają:
- wyrabianie poczucia odpowiedzialności i uwrażliwienie na problemy ekologiczne,
- zainteresowanie światem jego różnorodnością, bogactwem i pięknem,
- doskonalenie umiejętności współpracy oraz podejmowanie działań na rzecz ochrony zagrożonych gatunków,
- integracja społeczności uczniowskiej z uwzględnieniem postawy życzliwości wobec siebie
Harmonogram:
8.00 – 11.30 – praca metodą projektu
Uczniowie pracują w kilkuosobowych zespołach:
- warsztaty przyrodnicze – opracowanie slajdu/plakatu wylosowanego wcześniej zagrożonego gatunku, opracowanie metaplanu pt. „Jak można uratować zagrożone gatunki?”,
- prelekcja nt. „Ochrony środowiska na obszarze powiatów leżących w Dolinie Środkowej Odry” – p. Maria Stróżyk z Fundacji EKOVITA,
- zajęcia nt. pszczelarstwa: Zbigniew Smoła ze Stowarzyszenia Pszczelarzy RUDNA oraz p. Adam Wilk,
- warsztaty fizyczne – „Przygody energii”
- warsztaty geograficzne – „Słońce jak centrum Układu Słonecznego”
- warsztaty plastyczne – wykonanie muralu na ścianie korytarza II piętro,
- zespół fotoreporterów – wykonanie zdjęć z dnia projektowego;
9.30 – 9.45 – przerwa śniadaniowa – kiermasz ciast,
9.45 – 11.30 – kontynuacja zadań w zespołach.
- udział klas III w pokazach eksperymentów i doświadczeń przygotowanych na warsztatach fizycznych i geograficznych.
Koordynator projektu: Danuta Łajewska
DZIEŃ BIAŁY – ŚWIĄTECZNY – 20 GRUDNIA 2019 r.
Cele, które nam przyświecają:
- przybliżenie uczniom kultury, tradycji naszego kraju, krajów anglojęzycznych,
- poznanie nowych technik i przygotowanie ozdób świątecznych,
- rozwijanie kreatywności wśród uczniów,
- doskonalenie sprawności fizycznej, spostrzegawczości, refleksu,
- wykorzystanie w praktyce i poszerzenie wiedzy z zakresu różnych przedmiotów,
- integracja społeczności uczniowskiej z uwzględnieniem postawy życzliwości wobec siebie.
Harmonogram dla klas I – III:
8.00 – 11.00 – spotkania z wychowawcą,
Harmonogram dla klas IV – VIII:
8.00 – 9.40 – praca metodą projektu.
Uczniowie pracują w kilkuosobowych zespołach:
- przedstawienie „Jasełka”,
- zajęcia anglojęzyczne – „Xmas Fun” oraz „Winter Wonderland”,
- zajęcia polonistyczno – sportowe – „Białe dyktando biegane”,
- zajęcia polonistyczne – „Językowe zabawy bielą”,
- zajęcia matematyczno – techniczne – „Nićmi malowane”, „Matematyczne śnieżynki”,
- zajęcia sportowe – turniej Unihokeja,
- warsztaty chemiczne – „Chemia w kuchni”,
- warsztaty przyrodnicze – „Jak mądrze dokarmiać ptaki zimą”,
- warsztaty biologiczne – „Dlaczego zwierzęta hibernują zimą?”,
- warsztaty geograficzne – „Laponia – kraina św. Mikołaja”,
- warsztaty plastyczne – „Białe jak śnieg”,
- zajęcia komputerowe – wykonanie grafiki świątecznej, prezentacji nt bezpieczeństwa podczas zimy,
- zespół fotoreporterów – wykonanie zdjęć z dnia projektowego;
9.40 – 10.50 – spotkanie z wychowawcą,