Kształtowanie postaw patriotycznych wśród dzieci odbywało się poprzez realizację różnorodnych zadań:

  • podczas zajęć edukacyjnych i świetlicowych uczniowie poznali postać Józefa Piłsudskiego i jego rolę w drodze do odzyskania niepodległości,
  • dzieje Polski i Polaków oraz znaczenie symboli narodowych przybliżyły dzieciom treści zawarte w projekcie edukacyjnym  „Historia w kolorach”, opracowanym przez Instytut Pamięci Narodowej, realizowanym na zajęciach lekcyjnych,
  • w salach uczniowie wykonali piękne dekoracje, kotyliony, chorągiewki oraz albumy,
  • korytarz edukacji wczesnoszkolnej ozdobili  biało-czerwonymi kwiatami i liśćmi,
  • przedstawili na płaszczyźnie godło Polski, wykorzystując różnorodne techniki plastyczne, dowiedzieli się, jak zmieniało się ono na przestrzeni lat.

8 listopada dzieci uczestniczyły w „Koncercie dla Niepodległej”, podczas którego śpiewały popularne pieśni patriotyczne i żołnierskie. Poprzez złożenie kwiatów i zapalenie symbolicznego znicza najmłodsi uczcili pamięć Polaków walczących o wolność naszej ojczyzny. Wszyscy uczniowie byli odświętnie ubrani, w strojach galowych, które zdobiły samodzielnie wykonane biało-czerwone kotyliony. Z wielkim zaangażowaniem dzieci uczyły się nieznanych im utworów. Przygotowanie repertuaru i sam udział w koncercie sprawiły im ogromną radość, wywołały chwilę refleksji . Szczególnie dumni ze swojej niecodziennej roli byli  przedstawiciele klasy IIa – Nikola Jadach, Iga Kozdroń, Amelia Rynkar i Wiktor Żynda, którzy sprawnie poprowadzili koncert, opowiadali historie o powstaniu prezentowanych pieśni i zapowiadali występy młodszych i starszych kolegów.

Drugiego dnia obchodów – 9 listopada – uczniów odwiedzili zaproszeni żołnierze Wojska Polskiego. Podczas spotkania opowiedzieli o pracy pilota śmigłowca wojskowego, kontrolera ruchu lotniczego, zaprezentowali mundury – polowy i wyjściowy oraz znajdujące się na nich odznaki i symbole. 
O godzinie 11.11 wspólnie z dziećmi odśpiewali cztery zwrotki hymnu, przyłączając się do bicia rekordu Polski w jednoczesnym wykonaniu „Mazurka Dąbrowskiego”.

Ostatnim etapem uroczystych obchodów  100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości był udział uczniów w koncercie pt. „Poloneza czas zacząć” w wykonaniu muzyków  Dolnośląskiej Akademii Muzyki, zorganizowanym  przez p. Ewelinę Borowiak.

Plan obchodów stulecia odzyskania niepodległości (opracowanie zadań do realizacji), wykonanie kalendarium „Drogi do niepodległości”, przygotowanie koncertu pieśni patriotycznych i żołnierskich oraz spotkania z żołnierzami przygotowały:

  1. Renata Kaczmarek
  2. Ewelina Kowalczyk
  3. Jolanta Lech